12/04/2022
“Amb bici a la feina”, nova campanya de conscienciació
Promoure la mobilitat ciclista i convèncer a les empreses que han de sumar-se a aquest impuls és l'objectiu

Promoure la mobilitat ciclista en el dia a dia i convèncer a les empreses i centres d'activitat que han de sumar-se a aquest impuls per a afavorir als seus empleats, la societat, el medi ambient i l'economia, són els objectius de la campanya “Amb bici a la feina” que impulsa el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA).

La campanya inclou un llistat de recomanacions perquè les persones encarregades de les polítiques socials, laborals i de responsabilitat social corporativa de les empreses les puguin fer servir per a implantar-les en les seves entitats.

Entre aquestes recomanacions, s'inclou el fet d'avançar en aspectes com la flexibilitat horària, la inclusió de la bicicleta dins dels plans de transport sostenible a la feina, promoure ajudes o reconeixement a aquells empleats que substitueixin el cotxe per la bicicleta, llançament de campanyes de comunicació interna, bones pràctiques en referència a la selecció de proveïdors, etc.

També es recomana optar a la certificació com a “empresa amiga de la bicicleta”, que ofereixen diferents entitats, algunes d'elles reconegudes en l’àmbit europeu, com el certificat “Cycling-friendly employer” que emet la European Cyclist Federation.

Per a la campanya s'ha preparat un llistat de bones pràctiques, acompanyat de material audiovisual per a compartir i difondre, que s'anirà publicant a poc a poc a la web de l'Estratègia de la bicicleta.

 Segons aquesta iniciativa, molts dels trajectes quotidians que es realitzen actualment amb cotxe a les nostres ciutats es podrien dur a terme de forma més eficient a peu o amb bicicleta. Per a això, els dos àmbits principals en els quals caldria fomentar aquest canvi cap a una nova cultura de la mobilitat són el “transport obligat” a la feina o al centre educatiu.